Tot el que aquesta assignatura m’ha aportat,
més enllà de continguts i/o aspectes teòrics, té per a mi un valor
incalculable. La Cristina que va entrar per la porta de l’aula el primer dia no
té res a veure amb la Cristina que ara surt d'aquesta He canviat, he
crescut, he madurat, he après, he experimentat, he viscut, he omplert una mica
més la meva motxilla d'experiència i bagatge. Al
llarg d'aquests mesos he viscut en primera persona el que la
motivació pot causar en els infants, en l’important
motor d'aprenentatge que representa, en com, de i en el medi, els
infants aconsegueix construir aprenentatges manera transversal i significativa;
tot avançant en la coneixença d'un mateix, dels altres i del món on
viuen. Ara que acaba l’assignatura m’adono del sentit de tot plegat, de com el
Coneixement del Medi Natural i Social no poden fragmentar-se sinó que van
units. És a través del diàleg entre les diverses disciplines, art, llengua,
medi social, natural, matemàtiques, música etc. que aconseguim, de mica en
mica, comprendre la complexitat de la realitat en que vivim. Però és sobre tot
en el diàleg entre el medi social i el medi natural que els infants podran anar
omplint de significat el món i trobaran respostes que els donin eines per a
conviure en societat i entendre el medi on es troben.
He treballat i m’he esforçat molt però vull
deixar clar que no ha estat per obligació sinó per interès, tenia curiositat i
ganes, volia aprendre i aprofundir en allò que treballàvem a classe perquè em
fascinava descobrir en el món que tenia davant els meus ulls una nova realitat
i manera d'entendre el medi. Acabo l’assignatura sentint-me més a
prop del model de mestra que aspiro ser, sentint que estic més preparada i tinc
més recursos i eines per poder realitzar la meva futura tasca docent amb
qualitat.
Per finalitzar voldria fer referència a una cita
de J. Moragas que recull en gran mesura l’essència del que he après en aquesta
assignatura i la idea d'infant que m’ha ajudat a incorporar; diu
així: “L’infant és un infant que ha vingut al món per ser tant infant
com ha de ser. Tota la seva essència i tota la seva experiència és d'infant
no d'adult ni d'adult en petit, ni d'infant que
es prepara per ser adult […] La infantesa
no és una preparació. És una realització. No és una etapa perquè es formi tot
l'home/dona de demà, sinó perquè es consumeixi tot l'infant d'avui"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.