dissabte, 19 de gener del 2013

M'agraden els Museus!!

En aquesta entrada voldria fer homenatge a tots els museus i institucions que cuiden i conserven obres de gran importància cultural, artística, social, literària, natural,musical...Penso que talment es fa amb la lectura cal cultivar en els infants el gust per anar als museus i gaudir de tot allò que tenen per donar-nos,mostrar-nos, i ensenyar-nos. En els museus, des de petita, he trobat un lloc on sentir-me acollida, tranquil·la i de gust. Han estat grans amics per a mi; m'han explicat a l'oïda autèntiques històries increïbles  m'han explicat com, al llarg dels anys, la nostre estimada terra ha canviat i s'ha transformat, m'ha deixat veure autèntics testimonis de fets històrics de rellevància, m'han obert una finestra a un món únic i meravellós.

Si he de ser sincera no recordo la primera vegada que vaig anar a un museu però sempre recordaré AQUELLA vegada, el dia en que els meus pares em van portar al Museu Egipci de Barcelona. Recordo que, encuriosida, mirava cada vitrina com qui mira una complicada endevinalla la qual no pot desxifrar.Sí, aquesta va ser la meva primera sensació, volia saber més i més d'allò que veia, quin eren aquelles persones, perquè la seva roba era tant diferent a la meva, perquè "embolicaven" d'aquella manera estranya a les persones, perquè pintaven ulls a les parets...Milers de preguntes em van envair i van causar un fort impacte en mi. Aquell dia, com podreu imaginar, no va ser l'últim en que vaig visitar al museu; durant gairebé un mes vaig anar un cop cada setmana. Va ser una gran troballa per a mi, ha marcat un abans i un després en la meva vida. Recordo que va ser a les hores quan, per primera vegada, vaig voler convertir-me en exploradora o arqueòloga, vaig desitjar poder crear una màquina del temps per poder viatjar a l'Antic Egipte i veure amb els meus propis ulls aquella meravella. El Museu Egipci va ser una de les claus que va promoure en mi el gust per la història i per visitar museus.  Però només va ser el principi d'un gran viatge; vaig explorar nous museus, els meus familiars em van regalar contes i posteriorment llibres; fins i tot, amb l'edat d'onze anys, vaig realitzar el meu primer curs al Museu Egipci de Barcelona, curs bàsic sobre la seva cultura i manera de viure. Posteriorment vaig estudiar jeroglífics i vaig realitzar un curs d'arqueologia a Palau de Plegamans durant quinze dies inoblidables.

Partint de la meva experiència personal, com a futura docent, m'agradaria traspassar aquesta passió per la història, pels espais i els edificis, testimonis de la nostre cultura i de la nostre evolució al llarg dels segles. Voldria educar en valors com el respecte i l'amor per la història i els tresors que ens ha deixat, en la importància de cuidar les coses per a conservar-les, en l'amor per la pròpia cultura, en la necessitat de comprendre i entendre la nostre societat i la seva evolució per entendre qui som i perquè som així.

El Temps, l'Espai i els Valors  formen part de nosaltres d'igual manera que nosaltres formem part d'ells, són testimonis dels fets més cruels i vergonyosos de la història i dels èxits i descobriments més extraordinaris que han esdevingut.Temps, Espai i Valors no són tres aspectes sinó un de sol; són el reflex de qui som, de qui vam ser i la projecció de qui serem; sóc jo, ets tu, som nosaltres.


Jean François Millet -Trabajo Rural
Steve Mc Curry-Indian trains 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.