La poesia, a l'igual que els contes, ens permet
treballar aquest aspecte, però d'una altra manera. La poesia trasllada als
infants a un altre món gracies a la melodia, el ritme i la rima. la seva
musicalitat única és sempre ben rebuda pels atents oïdes dels infants.
Ambdós gèneres, a més, permeten treballar
valors a la vegada que fomenten en els infants l'aparició de nous interrogants.
Aporten nous punts de vista, noves sensacions, paraules desconegudes i ens
remeten a temps i espais diferents al propi. També en ells els infants poden trobar
respostes a alguns dels interrogants que es plantegen i augmentar el nivell de
comprensió del medi i el món on viuen. Considero
important que, a partir de relats, històries i/o poemes, s'acosti als
infants al temps, a l'espai i als valors ètics necessaris per a conviure en societat; que es parteixi de la pròpia experiència i vivències
per anar construint i elaborant concepte que, de vegades,poden resultar molt abstractes.
Des que era petita els contes i la poesia
m'han fascinat, han estat grans companyes de joc i d'aprenentatges, han estat
enlluernadores, properes, divertides i interessants. M'han ajudat a viatjar a
altres mons i veure altres realitats, tot comparant-la amb la pròpia. Però els
poemes i els contes no només són finestres obertes a altres mons, són la
clau per arribar al més profund de nosaltres i entendre'ns millor. Algú una
vegada em va dir que la distància més curta entre tu i tu mateix és un llibre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.